3006 Про затвердження положення про громадські слухання

Дата: 30.06.2022 14:41
Кількість переглядів: 439

 

Товстенська   селищна   рада

Чортківського  району  Тернопільської  області

восьме скликання, чотирнадцята сесія

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

«16»  червня  2022 року

смт Товсте

3006

 

Про затвердження положення

про громадські слухання

 

Керуючись статтями 13, 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Законів України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації» та з метою сприяння територіальній громаді у здійсненні права на проведення громадських слухань, а також урахування їх результатів органами місцевого самоврядування, враховуючи рекомендації постійної комісії селищної ради з питань регламенту, законності, депутатської етики, освіти, охорони здоров’я, культури, соціального захисту і гуманітарної політики від 14.05.2021р., Товстенська селищна рада

 

В И Р І Ш И Л А:

 

  1. Затвердити Положення про громадські слухання на території Товстенської селищної ради згідно з додатком.

 

  1. Рішення вступає в силу з моменту його оприлюднення та діє до затвердження Статуту Товстенської селищної територіальної громади.

 

  1. Управлінню освіти, культури, молоді і спорту Товстенської селищної ради забезпечити оприлюднення даного Положення на офіційному веб-сайті Товстенської селищної ради.

 

  1. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань регламенту, законності, депутатської етики, освіти, охорони здоров’я, культури, соціального захисту і гуманітарної політики.

 

 

 

 

 

Виконувач обов’язків

селищного голови Василь РОМАНЮК

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 

до рішення сесії Товстенської селищної ради від 16.06.2022 3006

 

ПОЛОЖЕННЯ

про громадські слухання на території Товстенської селищної ради

 

Положення про громадські слухання на території Товстенської селищної ради (далі - Положення) встановлює порядок ініціювання, підготовки та проведення громадських слухань, зокрема й тих що проводяться у форматі громадських обговорень, а також урахування їх результатів органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами.

Громадські слухання є однією з форм участі жителів територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування, яка передбачена статтею 13 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Громадські обговорення проводяться у випадках передбачених чинним законодавством.

 

Розділ 1. Загальні положення

Стаття 1. Право територіальної громади проводити громадські слухання

 

1. Товстенська селищна територіальна громада (далі - громада) має право проводити громадські слухання - зустрічатися з депутатами селищної ради (далі - ради), селищним головою (далі - головою), старостою (-ами), іншими посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких жителі громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування, та у випадках, передбачених Законами України проводити громадські обговорення.

 

1.1. У цьому Положенні нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:

  • громадські слухання - це форма безпосередньої участі членів територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування, що передбачена статтею 13 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими нормативними актами, згідно з якими члени територіальної громади мають право зустрічатися з депутатами селищної ради та посадовими особами місцевого самоврядування, заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції до управлінських рішень, які стосуються територіальної громади;

  • громадські слухання у форматі громадського обговорення - якщо прийняттю рішення органом місцевого самоврядування передує громадське обговорення відповідного проекту рішення, що чітко передбачено відповідним Законом України;

  • громадські обговорення – проведення консультації з громадськістю шляхом громадського обговорення проектів відповідних рішень органу місцевого самоврядування.

  • органи місцевого самоврядування  Товстенська селищна рада та її виконавчі органи;

  • органи самоорганізації населення - представницькі органи, що створюються жителями, які на законних підставах проживають на території громади, для вирішення завдань, передбачених чинним законодавством.

 

Стаття 2. Правове регулювання громадських слухань

1. Порядок ініціювання, підготовки, проведення громадських слухань та врахування їх результатів регулюється Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», цим Положенням, а також міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

Стаття 3. Принципи громадських слухань

1. Громадські слухання проводяться на засадах добровільності, відкритості, прозорості, свободи висловлювань, політичної неупередженості та з обов’язковим розглядом пропозицій, поданих під час їx проведення.

2. Ніхто не може бути примушений до участі або неучасті в громадських слуханнях, окрім осіб, визначених у частині 4 статті 10 цього Положення.

3. Громадські слухання мають відкритий характер. Кожен може взяти участь у громадських слуханнях.

4.Інформація пов’язана з ініціюванням, підготовкою, проведенням громадських слухань, розглядом прийнятих на них рішень, а також рішення органів місцевого самоврядування, прийняті за результатами їх розгляду, розміщуються на офіційному веб-сайті Товстенської селищної ради http:// tovstenska-gromada.gov.ua у спеціальному розділі «Громадські слухання та обговорення», можуть розповсюджуватися в засобах масової інформації та іншими способами відповідно до вимог цього Положення.

У разі якщо питання, що виноситься на громадські слухання (обговорення) відносяться до компетенції профільного виконавчого органу Товстенської селищної ради вищезазначена інформація розміщується на офіційному веб-сайті відповідного органу.

5. Під час ініціювання, підготовки, проведення, а також після проведення громадських слухань, не можуть чинитися перешкоди для діяльності представників засобів масової інформації.

6. Громадські слухання не можуть використовуватися для політичної, у тому числі передвиборної агітації.

7. Підтримані на громадських слуханнях пропозиції обовязково розглядаються органами місцевого самоврядування та їх посадовими особами у визначені цим Положенням строки, і за результатами такого розгляду обовязково приймаються рішення про врахування, часткове врахування чи відхилення кожної пропозиції.

8. Організаційно-технічне забезпечення, яке включає забезпечення приміщенням для проведення громадського слухання, а також офіційне повідомлення громадськості про проведення громадського слухання здійснює виконавчий комітет Товстенської селищної ради (надалі – уповноважений відділ селищної ради).

 

Стаття 4. Предмет громадських слухань

1. Предметом обговорення на громадських слуханнях можуть бути будь-які питання, що належать до відання місцевого самоврядування, у тому числі:

  • проєкти нормативно-правових актів ради та її виконавчих органів;

  • проєкти та програми, що виконуються чи плануються до виконання в громаді;

  • інформація про вирішення окремих питань, які зачіпають інтереси всіх жителів громади або її частини, мешканців села, сіл, вулиці, будинку (-ків);

  • інші питання місцевого значення, ініційовані особами, зазначеними в статті 6 цього Положення.

2. Предметом громадських обговорень можуть бути будь-які питання, що належать до відання місцевого самоврядування, у тому числі:

  • проєкти рішень ради про реорганізацію і ліквідацію закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості відповідно до статті 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту»;

- інші питання, прийняття яких можливе тільки після громадського обговорення відповідно до Законів України.

3. Не можуть бути предметом громадських обговорень питання, що посягають на конституційний лад, державний устрій, особисті та громадянські права і свободи людини і громадянина; питання не віднесені до компетенції органів місцевого самоврядування.

 

Стаття 5. Види громадських слухань

1. Громадські слухання поділяються на:

  • загальні - громадські слухання, предмет яких зачіпає інтереси всіх жителів територiальної громади (такі слухання ініціюють не менше ніж 5 відсотків жителів територіальної громади, які мають право голосу);

  • місцеві (локальні) – громадські слухання, які стосуються членів теритоpiальної громади міста або його частини, відповідного або його частини села, сіл, (вулиці, будинку (-ків)) (такі слухання ініціюють не менше ніж 5 відсотків жителів громади міста або його частини, відповідного або його частини села, сіл, (вулиці, будинку (-ків)), які проживають на відповідній території та мають право голосу).

Список жителів територіальної громади, які підписали звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань, має містити таку інформацію: прізвище, імя, по батькові; дата народження; адреса реєстрації місця проживання; особистий підпис.

 

Розділ II. Ініціювання громадських слухань

Стаття 6.Iніціатори громадських слухань

1. Ініціатором громадських слухань може бути:

  • селищний голова;

  • постійні комісії селищної ради;

  • депутатські групи;

  • староста;

  • виконавчі органи селищної ради (у сфері компетенції цього органу);

  • орган самоорганізації населення, місцезнаходження якого зареєстроване на території відповідної громади;

  • ініціативна група жителів територіальної громади, селища або його частини, відповідного або його частини села, сіл, (вулиці, будинку (-ків)), визначених цим Положенням (далі — ініціативна група жителів).

2. Для ініціювання загальних громадських слухань, предмет яких зачіпає інтереси всіх жителів територіальної громади, ініціативній групі необхідно зібрати підписи 5 відсотків жителів громади, які мають право голосу.

Для ініціювання місцевих громадських слухань, предмет яких стосується членів територіальної громади, селища або його частини, відповідного або його частини села, сіл, (вулиці, будинку (-ків)), ініціативній групі необхідно зібрати підписи 5 відсотків від кількості осіб, які проживають на відповідній території та мають право голосу.

3. Під час збору підписів ініціатори зобовязані попередити громадянина, що його підпис на підтримку проведення громадських слухань може бути поставлений тільки на одному підписному листі. У разі, якщо в підписних листах виявлено два або більше підписів одного громадянина, вони не зараховуються.

При проведенні перевірки підписних листів недійсними вважаються підписи:

  • які містять неповну інформацію, передбачену формою, наведеною у додатку № 1 до цього Положення;

  • проставлені однією особою два або більше разів;

  • проставлені особами, що не проживають на території громади, громади селища або його частини, відповідного або його частини села, сіл, (вулиці, будинку (-ків)), що відповідає рівню ініційованих громадських слухань.

4. Iніціатива селищного голови про проведення громадських слухань оформлюється відповідним розпорядженням.

Pішення про проведення громадських слухань за ініціативою ради приймається на відповідному пленарному засіданні ради.

Від постійної комісії селищної ради повідомлення про ініціативу щодо проведення громадських слухань подається раді на імя голови з додаванням до нього рішення комісії у вигляді витягу з протоколу її засідання.

Від депутатської групи подається раді на імя голови повідомлення прo ініціативу щодо проведення громадських слухань, підписане усіма членами цієї групи.

Староста ініціює проведення громадських слухань на території (частині території) відповідного села, сіл шляхом надсилання повідомлення про ініціювання громадських слухань раді на імя селищного голови.

Органи самоорганізації населення ухвалюють рішення про проведення громадських слухань відповідно до їх установчих документів та надсилають письмове повідомлення про ініціювання громадських слухань раді на імя селищного голови разом з протоколом засідання органу самоорганізації населення, підписаним головуючим та секретарем засідання.

Ініціативна група жителів надсилає письмове звернення про ініціативу щодо проведення громадських слухань раді на ім’я селищного голови разом з підписами, зібраними на підтримку ініціативи.

Виконавчі органи селищної ради надають пропозиції про проведення громадських слухань шляхом надсилання листа про ініціативу щодо проведення громадських слухань раді на ім’я селтщного голови. Лист підписується керівником виконавчого органу з обґрунтуванням необхідності проведення громадських слухань.

 

Стаття 7. Подання ініціативи щодо проведення громадських слухань

1. Повідомлення (письмове звернення, лист) про ініціативу щодо проведення громадських слухань вноситься на імя голови не пізніше, ніж за 20 календарних днів до запланованої дати проведення громадських слухань.

Зразок письмового звернення від ініціативної групи жителів теритоpiальної громади або її частини,громади селища або його частини, відповідного (або його частини) села, сіл, (вулиці, будинку (-ків))наведений у Додатку 1 до цього Положення.

Іншi ініціатори можуть використовувати зразок, наведений у Додатку 1 до цього Положення, в тій частині, яка не стосується зазначення обовязкової для ініціативної групи жителів інформації.

У повідомленні (письмовому зверненні, листі) зазначаються:

  • предмет громадських слухань (проблема, питання, проект рішення та інше), що пропонується до розгляду;

  • прізвища та/aбo посади oсіб, яких варто запросити на громадські слухання (якщо вони відомі);

  • дата, час та місце запланованих громадських слухань;

  • прізвище, ім’я, по батькові та контакти особи, уповноваженої представляти ініціатора.

3. У разі подання письмового звернення ініціативною групою жителів до нього додається список жителів відповідно теритоpіальної громади або її частини, громади селища або його частини, відповідного (або його частини) села, сіл, (вулиці, будинку (-ків)), які підписали звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань, яке має містити таку інформацію: прізвище, імя, по батькові; дата народження; адреса реєстрації місця проживання; особистий підпис.

4. До повідомлення (письмового звернення, листа), а також у процесі підготовки громадських слухань - до дня їх проведення, можуть додаватися інформаційно-аналітичні матеріали та проєкти документів, що виносяться на слухання.

 

Стаття 8. Реєстрація ініціативи щодо проведення громадських слухань

1. Протягом 3 (трьох) робочих днів з моменту отримання радою повідомлення (письмового звернення, листа) з ініціативою щодо проведення громадських слухань уповноважений відділ селищної ради проводить перевірку поданих документів на відповідність вимогам цього Положення.

За результатами перевірки, заявника повідомляють про одне з таких рішень:

  • про реєстрацію Iніціативи щодо проведення громадських слухань;

  • про повернення письмового звернення для усунення недоліків відповідно до частини 3 цієї статті;

  • про відмову в реєстрації ініціативи щодо проведення громадських слухань відповідно до частини 5 цієї статті.

2. Про прийняте рішення повідомляють особу, уповноважену представляти ініціатора громадських слухань, у письмовій формі, зазначаючи номер реєстрації (підстави повернення письмового звернення для усунення недоліків, підстави відмови в реєстрації відповідно до цього Положення). Таке повідомлення надсилається у строки, передбачені пунктом 1 цієї статті.

3. Письмове звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань повертається для усунення недоліків за наявності однієї з підстав:

  • не дотримано вимог до оформлення звернення, що передбачені цим Положенням;

  • звернулася недостатня кількість жителів громади чи субєкти, які не наділені правом ініціювати слухання;

  • підписи проставлено однією особою два або більше разів.

4. Письмове звернення доопрацьовується і подається до ради протягом трьох робочих днів з моменту отримання особою, уповноваженою представляти ініціатора, відповідного письмового повідомлення про потребу усунення недоліків. У разі, якщо недоліки в цей строк не усунуто, звернення залишається без розгляду.

5. Відмовляють у реєстрації ініціативи щодо проведення громадських слухань за наявності однієї з підстав:

  • звернувся субєкт, не наділений правом звертатися з ініціативою щодо проведення громадських слухань;

  • питання, що виносяться на громадські слухання, не відносяться до відання місцевого самоврядування;

  • питання, що виносяться на громадські слухання, містять заклики до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганду війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, заклики до вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини.

 

Розділ III. Підготовка громадських слухань

Стаття 9. Загальні питання підготовки і проведення

громадських слухань

1. Загальне керівництво щодо підготовки громадських слухань, у тому числі вирішення організаційно-технічних питань, здійснюється уповноваженою посадовою особою, відповідальною за контроль своєчасної і якісної підготовки громадських слухань, у тісній співпраці з ініціатором громадських слухань та організаційним комітетом (у разі його створення).

2. Громадське слухання повинно бути проведене не раніше 10 і не пізніше 25 календарних днів від дати оприлюднення інформаційного повідомлення про проведення громадського слухання.

3. Органи й посадові особи місцевого самоврядування, адміністрації комунальних закладів, підприємств, установ та організацій сприяють проведенню громадських слухань і надають необхідні матеріали на прохання ініціаторів та уповноваженого відділу селищної ради.

4. Громадське слухання із загальних питань проводиться, як правило, у приміщені Товстенської селищної ради. Громадське слухання з питань локального значення, як правило, проводиться поблизу об’єкта громадського слухання, у придатному для цього приміщенні.

 

Стаття 10. Підготовка громадських слухань

1. Протягом пяти робочих днів з моменту отримання радою належно оформленого повідомлення (письмового звернення, листа) з ініціативою щодо проведення громадських слухань голова видає розпорядження про проведення громадських слухань.

У разі, якщо ініціатором проведення громадських слухань є рада, такі заходи зазначаються у відповідному рішенні ради.

2. У розпорядженні голови (рішенні ради, якщо вона є ініціатором проведення громадських слухань, як правило, врегульовуються такі питання:

  • предмет;

  • дата, час, місце їх проведення;

  • ініціатор громадських слухань;

  • посадова особа органів місцевого самоврядування, відповідальна за контроль своєчасної і якісної підготовки громадських слухань;

  • особи, що запрошуються на слухання;

  • персональний склад організаційного комітету з підготовки слухань (у разі його створення);

  • створення, в разі необхідності, експертних груп;

  • порядок доведення інформації щодо проведення громадських слухань до жителів територіальної громади.

3. Громадські слухання призначаються, як правило, на неробочий день або неробочий час у достатньому за кількістю місць приміщенні, розташованому на території відповідної частини громади.

4. Участь у громадських слуханнях обовязкова для їх ініціаторів, авторів проєктів документів (актів), які виносяться на громадські слухання, представників виконавчих органів ради, керівників комунальних закладів, підприємств, установ і організацій, яких стосуються ці громадські слухання. Їх відсутність на громадських слуханнях не може бути підставою для перенесення громадських слухань чи визнання їх такими, що не відбулися.

5. Підготовку та проведення громадських слухань під загальним керівництвом уповноваженої посадової особи, зазначеної в ст. 9 цього Положення, забезпечує організаційний комітет, склад якого визначається у розпорядженні селищного голови, рішенні ради (в залежності від того хто є ініціатором скликання громадських слухань).

 

Стаття 11. Інформування громади про проведення громадських слухань

.1. Про організацію та проведення громадських слухань жителів громади повідомляють невідкладно з моменту прийняття селищним головою відповідного розпорядження (рішення ради), але не менше, як за 10 календарних днів до дня їх проведення шляхом опублікування інформаційного повідомлення, яке обов’язково розміщуються на офіційному веб-сайті ради уповноваженим відділом селищної ради.

Також інформаційне повідомлення можна поширювати в будь-яких засобах масової інформації, соціальних медіа, соціальних мережах, на дошках оголошень, через депутатів селищної ради, старост та всіма доступними способами з метою ознайомлення з ними якомога більшої кількості жителів громади.

2. В інформаційному повідомленні має бути вичерпна інформація про дату, час і місце проведення громадських слухань, їх ініціатора, предмет, а також про те, де, в які дні та години жителі громади можуть ознайомитися з матеріалами громадських слухань у приміщенні ради чи іншому пристосованому для цього приміщенні; контакти (телефон, електронна адреса тощо), за якими можна отримати додаткову інформацію про проведення громадських слухань.

В інформаційному повідомленні, як правило, вказується на необхідність учасникам громадських слухань мати документи, які посвідчують особу (інші документи за необхідності).

Оголошення про проведення громадського слухання з питань локального значення додатково розміщується на дошках оголошень житлових та адміністративних будинків поблизу об’єкта громадського слухання.

 

Стаття 12. Діяльність організаційного комітету та експертних груп

1. До складу організаційного комітету можуть входити представники ініціатора громадських слухань, депутати ради, представники виконавчих органів, представники громадськості, фахівці з тематики громадських слухань, інші зацікавлені особи та посадові особи, діяльність яких безпосередньо повязана з предметом громадських слухань.

2. Регламент проведення засідань організаційного комітету визначається самим комітетом.

3. Організаційний комітет відповідає за складання проектів підсумкових документів громадських слухань (пропозицій, висновків, рекомендацій, звернень тощо) і за підготовку матеріалів, що надаються учасникам громадських слухань перед їх початком, а також забезпечує підготовку проєктів порядку денного та регламенту обговорення.

 

Розділ IV. Проведення громадських слухань

Стаття 13. Учасники громадських слухань

1. Кожен може взяти участь у громадських слуханнях. Жителі громади приходять на слухання вільно, відповідно до інформаційного повідомлення про проведення громадських слухань. Обовязковою умовою взяття участі у громадських слуханнях є реєстрація особи в якості учасника в порядку, визначеному у ст. 14 цього Положення.

2. На громадські слухання можуть бути запрошені:

  • народні депутати України;

  • депутати відповідних рад;

  • представники органів виконавчої влади;

  • представники закладів, підприємств, установ та організацій, розташованих на території селищної ради;

  • фахівці з питань, що є предметом громадських слухань.

 

Стаття 14. Реєстрація учасників громадських слухань

1. До початку громадського слухання відбувається реєстрація осіб, що прибули на громадські слухання. 

2. Для реєстрації особам необхідно предявити паспорт громадянина України або інший документ що посвідчує особу (документ, що підтверджує реєстрацію місця проживання).

У списку учасників громадських слухань зазначають прізвища, імена, по батькові учасників, реєстрацію місця проживання, дані засвідчуються особистим підписом зареєстрованих.

Підпис особи засвідчує її згоду на отримання та використання її персональних даних в межах, визначених чинним законодавством України.

 

Стаття 15. Право голосу на громадських слуханнях

1. Право голосу на загальних громадських слуханнях мають усі повнолітні члени територіальної громади, які постійно проживають на її території, крім осіб, які визнані недієздатними за рішенням суду.

2. Право голосу на місцевих громадських слуханнях мають усі повнолітні члени територіальної громади, які постійно проживають на території відповідного населеного пункту громади, кварталу, вулиці тощо, крім осіб, які визнані недієздатними за рішенням суду.

 

Стаття 16. Початок громадських слухань

1.Ініціатор або його представник відкриває громадські слухання, після чого пропонує до обрання головуючого та секретаря громадських слухань. Головуючий та секретар громадських слухань обираються з числа учасників громадських слухань більшістю голосів присутніх членів громади з правом голосу. На початку громадських слухань головуючим оголошується загальна кількість осіб що беруть участь у громадських слуханнях, кількість осіб, які мають право голосу, та порядок денний громадських слухань.

2. Після відкриття громадських слухань присутніми шляхом відкритого голосування обирається лічильна комісія.

3. Головуючий веде слухання, стежить за дотриманням на них порядку, підписує протокол громадських слухань.

4. Лічильна комісія підраховує голоси під час голосування, а також розглядає звернення, пов’язані з порушенням порядку голосування.

 

Стаття 17. Порядок денний та регламент громадських слухань

1. Кожен учасник громадських слухань має право подати пропозиції, висловити зауваження, поставити запитання усно чи письмово. Усі пропозиції, зауваження і запитання заносяться (додаються) до протоколу.

2. На початку громадських слухань шляхом голосування затверджуються порядок денний та регламент проведення громадських слухань.

3. Регламентом визначається час, відведений для звітів, доповідей (співдоповідей), виступів, запитань і відповідей тощо. Регламент слухань має обовязково передбачати:

  • доповіді представника ініціатора громадських слухань, запрошених для цього депутатів чи посадових осіб органів місцевого самоврядування, комунальних закладів, підприємств, установ, організацій, діяльність яких стосується предмета громадських слухань;

  • виступи представників організаційного комітету, залучених фахівців;

  • час для запитань, виступів учасників громадських слухань і для прийняття рішення громадських слухань.

4. Загальний час проведення громадських слухань встановлюється їх регламентом у кожному конкретному випадку залежно від значущості предмета громадських слухань.

5. Не допускається розгляд на громадських слуханнях та прийняття рішень (пропозицій) з питань, які не було внесено до порядку денного і про які не було повідомлено учасників громадських слухань за десять днів до їх проведення.

 

Стаття 18. Порядок проведення громадських слухань

1. Головуючий, відповідно до регламенту, надає по черзі слово для виступу учасникам слухань, всі отримують слово тільки з дозволу головуючого. Виступи учасників громадських слухань не можуть перериватися, припинятися чи скасовуватися інакше, ніж у порядку, визначеному цим Положенням та регламентом слухань.

2. Головуючий може перервати виступаючого, якщо його виступ не стосується предмета слухань, перевищує встановлений регламент, використовується для політичної агітації, закликає до дискримінації чи ворожнечі за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками чи інших форм нетерпимості або в інший спосіб порушує вимоги законів України.

3. Учасники громадських слухань повинні дотримуватися вимог цього Положення, затвердженого порядку денного та регламенту громадських слухань, норм етичної поведінки, не допускати вигуків, образ, вчинення правопорушень та інших дій, що заважають обговоренню винесених на розгляд питань.

4. Охорону й порядок під час проведення громадських слухань забезпечують представниками правоохоронних органів за зверненням підготовленим уповноваженим відділом селищної ради.

 

Стаття 19. Громадське обговорення проєктів рішень ради про реорганізацію і ліквідацію закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості відповідно до статті 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту»

1. Громадське обговорення проєктів рішень ради про реорганізацію і ліквідацію закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості відповідно до статті 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту» проводиться після опублікування інформаційного повідомлення про громадські слухання (обговорення), яке обов’язково розміщуються на офіційному веб-сайті ради уповноваженим відділом селищної ради не менше, як за 10 календарних днів до дня проведення обговорення.

2. Пропозиції та зауваження учасників громадського обговорення подаються в усній та письмовій формі під час публічних заходів та у письмовій формі на поштову і електронну адреси, зазначені в інформаційному повідомленні про проведення громадських слухань та обговорень.

3. Під час проведення заходів у рамках публічного громадського обговорення ведеться протокол, у якому фіксуються висловлені в усній формі пропозиції і зауваження. Обговорення завершується пропозиціями та рекомендаціями.

4. За результатами публічного громадського обговорення готується звіт. Звіт про результати публічного громадського обговорення в обов’язковому порядку доводить до відома громадськості шляхом оприлюднення на офіційному веб-сайті та в інший прийнятний спосіб не пізніше ніж через п’ять робочих днів після обговорення.

5. Результати проведення консультацій з громадськістю – обговорення (звіт) надаються органу місцевого самоврядування для прийняття остаточного рішення (врахування або відхилення пропозицій та рекомендацій) або використання його подальшій роботі.

 

Стаття 20. Прийняття рішення

Голосування щодо прийняття або відхилення відповідного питання порядку денного та/або внесення учасниками пропозицій здійснюється шляхом підняття рук учасниками громадських слухань, які мають право голосу під час громадських слухань.

Рішення, у тому числі з питань процедурного характеру, приймається більшістю голосів від кількості зареєстрованих учасників громадських слухань, які мають право голосу відповідно до цього Положення.

 

Розділ V. Оформлення та врахування рішення громадських слухань

Стаття 21. Протокол громадських слухань

1. Під час проведення громадських слухань секретарем таких слухань ведеться протокол, який підписується головуючим і секретарем громадських слухань не пізніше трьох робочих днів після їх проведення та протягом цього ж терміну передається (надсилається) раді на імя голови.

2. Протокол має містити:

  • дату, час і місце проведення громадських слухань;

  • предмет громадських слухань;

  • кількість зареєстрованих учасників громадських слухань і кількість тих, що мали право голосу;

  • виклад перебігу слухань;

  • пропозиції, що були висловлені в ході слухань;

  • результати голосування;

  • piшення (пропозиції) громадських слухань.

До протоколу додаються списки реєстрації учасників громадських слухань, а також запитання, звернення та пропозиції, подані головуючому під час проведення громадських слухань їх учасниками в письмовій формі. До протоколу може додаватись інформація або звіт осіб, які запрошені на слухання.

3. Протокол оформляється згідно з Додатком 2 до цього Положення у трьох примірниках.

4. Один примірник протоколу зберігається у голови організаційного комітету, другий примірник зберігається у ініціатора громадських слухань, третій - вивішується для ознайомлення в місці проведення громадських слухань у строк не пізніше п'яти робочих днів з дня проведення слухань і має бути доступним для ознайомлення протягом не менше одного місяця. Крім того, сканована копія протоколу розміщується на офіційному веб-сайті ради в спеціальному розділі «Громадські слухання» протягом пяти робочих днів з дня проведення слухань.

 

Стаття 22. Розгляд рішень громадських слухань

1. Протокол громадських слухань протягом 3 календарних днів після їх проведення за підписом секретаря та головуючого на слуханнях направляється до ради на імя голови для забезпечення обов’язкового розгляду відповідним органом місцевого самоврядування.

Якщо рішення (пропозиція) громадських слухань підлягає розгляду на сесії ради, це здійснюється на наступному найближчому пленарному засіданні селищної ради. Рішення за результатами розгляду на сесії приймається шляхом поіменного голосування.

Якщо рішення (пропозиція) громадських слухань підлягає розгляду іншим органом місцевого самоврядування, це здійснюється не пізніше 14 робочих днів з дня отримання протоколу громадських слухань таким органом.

Розгляд рішення громадських слухань (пропозиції) відбувається за обов’язкової участі ініціаторів громадських слухань, яким надається слово для виступу. Ініціатори громадських слухань повідомляються про такий розгляд не пізніше ніж за три робочі дні до дати їх розгляду.

2. Рішення (пропозиції) громадських слухань підтримані учасниками громадських слухань, за дорученням голови ради, можуть окремо (додатково) розглядатися керівниками інших виконавчих органів ради, керівниками комунальних підприємств, установ та організацій, суб’єктами надання послуг, іншими посадовими особами, яких вони стосуються прямо або опосередковано. Такий розгляд має здійснюватися не пізніше 10 робочих днів з дня отримання відповідного доручення голови ради. За результатами розгляду складається лист з висновками щодо пропозицій учасників громадських слухань, який невідкладно направляється голові ради.

3. Органи місцевого самоврядування по кожному поданому рішенню (пропозиції) громадських слухань приймають одне з таких рішень:

  • врахувати пропозицію - в такому випадку зазначаються конкретні заходи для її реалізації, календарний план їх виконання та відповідальні за це посадові особи;

  •  відхилити пропозицію - в такому випадку зазначаються причини цього рішення;

  • частково врахувати пропозицію - в такому випадку зазначаються причини цього рішення, заходи для реалізації частини враховані пропозиції, календарний план їх виконання та відповідальні за це посадові особи.

 

Стаття 23. Оприлюднення рішення

Piшення (пропозиції) громадських слухань, а також рішення органів місцевого самоврядування за результатами розгляду таких рішень (пропозицій) громадських слухань, оприлюднюються не пізніше 5 робочих днів з дня ухвалення рішення відповідним органом місцевого самоврядування на офіційному веб-сайті ради в спеціальному розділі «Громадські слухання», а також оприлюднюються в тому самому порядку, що й інформаційне повідомлення про проведення слухань.

 

 

 

 

 

 

Секретар селищної ради Василь РОМАНЮК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

до Положення про громадські слухання

на території Товстенської селищної ради

 

Зразок

Письмового звернення від жителів територіальної громади

Товстенському селищному голові

Жителя громади

__________________________________

(прізвище, ім’я, по батькові)

Проживає за адресою:

___________________________________

( адреса реєстрації із зазначенням контактного номера телефону)

Звернення

з ініціативою щодо проведення громадських слухань

 

Відповідно до статті 13 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статей 6-8 Положення про громадські слухання на території Товстенської селищної ради, просимо:

Зареєструвати ініціативу щодо проведення громадських слухань у ___________________________ (територіальна громада, частина територіальної громади) з такого предмета:

( проблема, питання, проєкт рішення та інше, що пропонується до розгляду)

Запросити на громадські слухання: 

(прізвища та/або назви посад посадових осіб( якщо вони відомі))

Призначити слухання на

(дата, час та місце запланованих громадських слухань)

Контактувати з особою, уповноваженою представляти ініціаторів

( Прізвище, ім’я, по батькові, адреса листування та номер телефону особи, уповноваженої представляти ініціатора)

Надати відповідь у письмовій формі, в порядку та строки, передбачені Положенням про громадські слухання на території Товстенської селищної ради за адресою:

 

До звернення додаємо:

Список жителів територіальної громади, які підписали це звернення, на ___ арк.

Матеріали, що стосуються предмета слухань, на _____ арк..

 

Дата /підпис/ Ім’я та прізвище особи,

зазначеної у заголовку

Список жителів територіальної громади,

які підписали звернення з ініціативою

щодо проведення громадських слухань з предмета:

 

 

(необхідно зазначити предмет громадських слухань, за який ставлять підписи жителі громади)

 

з/п

Прізвище, ім’я, по батькові жителя територіальної громади

Інформація про реєстрацію місця проживання і контактний телефон

Особистий підпис

1

 

 

 

 

 

 

 

100

 

 

 

 

Підписуючи даний документ ми даємо згоду на обробку наших персональних даних.

 

 

 

 

 

Секретар селищної ради Василь РОМАНЮК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

до Положення про громадські слухання

на території Товстенської селищної ради

 

Протокол

громадських слухань

 

( вид громадських слухань та їх предмет)

 громади

 

«___» _______________ 202__ року

 

Місце проведення:

Час проведення:

Присутні:

Учасники громадських слухань у кількості ____ осіб (список реєстрації – у Додатку 1 до цього протоколу).

З них наділені правом голосу ____ учасників.

 

Порядок денний:

  1. Обрання головуючого, секретаря та членів лічильної комісії.

  2. Затвердження порядку денного та регламенту слухань.

  3. Про ситуацію щодо

( питання порядку денного, що обговорювались)

  1. Про ситуацію щодо

( питання порядку денного, що обговорювались)

  1. Про ситуацію щодо

( питання порядку денного, що обговорювались)

  1. Про ситуацію щодо

( питання порядку денного, що обговорювались)

 

  1. Обрання головуючого, секретаря та членів лічильної комісії.

 

СЛУХАЛИ:

1.

 

ВИСТУПИЛИ:

1.

2.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

«За» - ;

«Проти» - ;

«Утрималися» - .

 

УХВАЛИЛИ:

Обрати головуючого громадських слухань:

( прізвище, ім’я, по батькові, адреса реєстрації та контакти)

Секретаря громадських слухань:

Членів лічильної комісії:

 

  1. Затвердження порядку денного та регламенту слухань.

 

СЛУХАЛИ:

  1. Прозатвердження порядку денного та регламенту слухань.

 

ВИСТУПИЛИ:

1.

2.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

«За» - ;

«Проти» - ;

«Утрималися» - .

 

УХВАЛИЛИ:

1.Затвердити такий порядок денний громадських слухань:

1. Про ситуацію щодо

2. Про ситуацію щодо

3. Про ситуацію щодо

2. Затвердити такий регламент громадських слухань:

- на вступне слово ініціатора громадських слухань – до ___ хвилин;

- на доповідь – до ___ хвилин;

- на кожну із не більше двох співдоповідей – до ___ хвилин;

- відповіді на запитання після доповіді й усіх співдоповідей разом – до__ хвилин;

- на виступи експертів – до __ хвилин;

- на виступи в обговоренні – до __ хвилин.

 

3.Про ситуацію щодо

(питання порядку денного, що обговорювались)

СЛУХАЛИ:

  1. Про ситуацію щодо

( питання порядку денного, що обговорювались)

ВИСТУПИЛИ:

1.

2.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

«За» - ;

«Проти» - ;

«Утрималися» - .

 

УХВАЛИЛИ:

 

 

4.Про ситуацію щодо

(питання порядку денного, що обговорювались)

СЛУХАЛИ:

  1. Про ситуацію щодо

(питання порядку денного, що обговорювались)

ВИСТУПИЛИ:

1.

2.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

«За» - ;

«Проти» - ;

«Утрималися» - .

 

УХВАЛИЛИ:

 

 

5.Про ситуацію щодо

(питання порядку денного, що обговорювались)

СЛУХАЛИ:

  1. Про ситуацію щодо

(питання порядку денного, що обговорювались)

ВИСТУПИЛИ:

1.

2.

 

ГОЛОСУВАЛИ:

«За» - ;

«Проти» - ;

«Утрималися» - .

 

УХВАЛИЛИ:

 

 

 

Секретар громадських слухань /підпис/ (Ім’я та прізвище)

 

Головуючий громадських слухань /підпис/ (Ім’я та прізвище)

 

 

 

 

 

Секретар селищної ради Василь РОМАНЮК

 

 

https://rada.info/upload/users_files/02045722/f8ca619afdc401e014682b0c10c0916c.docx


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь