Новини Державної податкової служби

09 Січня, 2023 р., 09:23
Відповідно до п. 2 прим. 1 розд. VII «Прикінцеві положення» Закону України від 05 липня 2012 року №5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» (у редакції Закону України від 16 листопада 2022 року №2757-ІХ, який набрав чинності 11.12.2022, далі – Закон №2757) реєстр волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (далі – Реєстр волонтерів) формується і ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та оприлюднюється на його офіційному вебсайті. Порядок формування та ведення Реєстру волонтерів визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Для включення до Реєстру волонтерів благодійник – фізична особа подає до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику (далі – контролюючий орган), у паперовій або електронній формі (в тому числі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг) заяву із зазначенням реквізитів рахунків, відкритих у банках на ім’я такого волонтера, що призначені для здійснення благодійної діяльності, та реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку у паспорті). Включення до Реєстру волонтерів здійснюється за заявницьким принципом протягом одного робочого дня. Витребування інших відомостей та документів, не передбачених п. 2 прим. 1 розд. VII «Прикінцеві положення» Закону №5073, забороняється. Тобто Законом №2757-ІХ відмінено подання разом із заявою копії документа про реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку у паспорті) та довідки з банку щодо відкриття на ім’я такого волонтера рахунку, призначеного для здійснення благодійної діяльності. Реквізити рахунків, відкритих у банках на ім’я такого волонтера, що призначені для здійснення благодійної діяльності, та реєстраційного номера облікової картки платника податків/серії (за наявності) та номера паспорта, зазначаються безпосередньо у заяві. Отже, фізичним особам – благодійникам для включення до Реєстру волонтерів достатньо подати до контролюючого органу лише заяву про включення до Реєстру волонтерів. ДПС наразі здійснює заходи для створення можливості подання такої заяви в електронній формі. До доопрацювання відповідного програмного забезпечення заяви подаються в паперовій формі, за формою №1-РВ з позначкою «Включення до реєстру», встановленою Порядком формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, затвердженим наказом міністерства фінансів України від 30.10.2014 №1089. При цьому, з метою забезпечення дотримання положень Закону №2757, контролюючі органи приймають заяви, подані у паперовій формі, без додатків. Державна податкова служба (далі – ДПС) створює та адмініструє Реєстр волонтерів в електронній формі та щодекади оприлюднює на вебпорталі ДПС (www.tax.gov.ua) відомості з Реєстру волонтерів. Водночас в період дії воєнного стану обмежено доступ до публічних електронних реєстрів, розміщених на вебпорталі ДПС, відповідно до п. п. 4 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12 березня 2022 року №263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану».
09 Січня, 2023 р., 09:21
Відповідно до п. п. 2 п. 292.1 ст. 292 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ. Визначення доходу здійснюється для цілей оподаткування єдиним податком та для надання права суб’єкту господарювання зареєструватися платником єдиного податку та/або перебувати на спрощеній системи оподаткування. Статтею 292 ПКУ визначено перелік доходів та їх склад для юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи. Дохід визначається на підстав даних спрощеного бухгалтерського обліку щодо доходів та витрат, з урахуванням положень пп. 44.2, 44.3 ст. 44 ПКУ. Дохід обліковується згідно з національним положенням (стандартами) бухгалтерського обліку та/або іншими нормативно-правовими актами Міністерства фінансів України з питань бухгалтерського обліку. Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг). Разом з цим п. 292.15 ст. 292 ПКУ встановлено, що дохід, отриманий як компенсація (відшкодування) за рішенням суду, за будь-які попередні (звітні) періоди не враховується лише при визначенні обсягу доходу, що дає право суб’єкту господарювання зареєструватися платником єдиного податку (тобто до складу доходу, який зазначається в Розрахунку доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування) за та/або перебувати на спрощеній системі оподаткування в наступному податковому (звітному) періоді. Враховуючи зазначене, якщо юридична особа – платник єдиного податку отримує суму коштів як компенсацію (відшкодування) за рішенням суду за будь-які попередні (звітні) періоди, то така сума, визначена згідно з бухгалтерським обліком як дохід, має включатися до об’єкта оподаткування єдиним податком у податковому (звітному) періоді, у якому така сума отримана.
05 Січня, 2023 р., 09:20
Державна податкова служба України повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 10.11.2022 №371 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» (далі – наказ №371) зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 05.12.2022 №412 «Про затвердження Змін до наказу Міністерства фінансів України від 10 листопада 2022 року №371» (далі – наказ №412), затверджено нову редакцію податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.  Тепер у новій формі декларації передбачена можливість зазначити код Кодифікатора адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (КАТОТТГ) замість коду за КОАТУУ (у додатках 1 та 2). Декларацію доповнено інформацією щодо адреси місць розташування об’єктів оподаткування (колонка 4 розділу І у додатках 1 та 2); строку користування податковою пільгою у звітному періоді (колонки 20-21 розділу І додатка 1, колонки 19-20 розділу І додатка 2); деталізації нарахованих до збільшення сум податкового зобов’язання згідно з п. 50.4 ст. 50 Податкового кодексу України (рядки 5.1, 5.2 розділу ІІ у додатках 1 та 2). Нову форму декларації застосовують з 1 січня 2023 року. Накази №371, №412 розміщені на вебпорталі ДПС у розділі «Законодавство/Податки, збори, платежі/Місцеві податки/Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки / Нормативно-правові акти». Саму форму декларації у редакції наказу №371 зі змінами, внесеними наказом №412, розміщена у розділі «Законодавство/Податки, збори, платежі/Місцеві податки/Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки/Форми звітності» за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/mistsevi-podatki/podatok-na-neruhome-mayno--/formi-zvitnosti/.
05 Січня, 2023 р., 09:19
http://На 1,65 млрд гривень більше, ніж у 2021 році, податків і зборів отримали торік тергромади Тернопільщини. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Тернопільській області Руслан Цвігун, у січні-грудні 2022 року податкові надходження до місцевих бюджетів склали понад 7,4 млрд гривень. Серед платежів, які поповнили скарбниці територіальних громад краю, найбільше надійшло від сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного податку. Так, торік до місцевих бюджетів надійшло 5,5 млрд грн податку на доходи фізосіб, а малий бізнес сплатив 908,9 млн грн єдиного податку. Досить продуктивним все ж був останній місяць минулого року. Адже платники спрямували до місцевих бюджетів 862,1 млн гривень. А це на 272 млн грн, або ж на 46% більше, ніж у грудні 2021 року.
05 Січня, 2023 р., 09:17
Відповідно до п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України платник податку на доходи фізичних осіб має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інших прирівняних до неї відповідно до законодавства виплат, компенсацій та винагород), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень. У 2023 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить 3760,00 грн (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 2684,00 грн х 1,4), у 2022 році – 3470,00 грн (2481,00 грн х 1,4), у 2021 році – 3180,00 грн (2270,00 грн х 1,4). Тобто фізична особа, яка працює неповний робочий день, має право на податкову соціальну пільгу за умови, якщо розмір її заробітної плати не перевищує граничного розміру для отримання податкової соціальної пільги.
03 Січня, 2023 р., 09:15
Головне управління ДПС у Тернопільській області інформує, що ДПС України станом на 28.12.2022 оприлюднила новий довідник типів об'єктів оподаткування для заповнення повідомлення ф. №20-ОПП. Варто пам’ятати, що відповідно до п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку). Платник податків зобов’язаний стати на облік у контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем. Повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків (Порядок обліку платників податків і зборів, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300). Довідник типів об'єктів оподаткування розміщено на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html.
03 Січня, 2023 р., 09:14
http://Головне управління ДПС у Тернопільській області інформує, що з 01.01.2023 відповідно до статей 7 та 8  Закону України від 03 листопада 2022 року №2710-ІХ «Про Державний бюджет України на 2023 рік» установлено місячні розміри прожиткового мінімуму для працездатних осіб у сумі 2684 грн та мінімальної заробітної плати – 6700 гривень. Згідно з Податковим кодексом України (далі – ПКУ) граничний обсяг доходу для платників єдиного податку першої-третьої груп розраховується з урахуванням мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року. Отже, у 2023 році розмір доходу для фізичних осіб – платників єдиного податку не повинен перевищувати такі суми для: першої групи платників єдиного податку –  1 118 900 грн; другої групи платників єдиного податку – 5 587 800 грн; третьої групи платників єдиного податку – 7 818 900 гривень. Згідно з п. 293.1 ст. 293 ПКУ ставки єдиного податку для платників першої групи встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі – прожитковий мінімум), другої групи – у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі – мінімальна заробітна плата). Фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами або радами об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, для фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП), які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць: - для першої групи платників єдиного податку – не більше 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму; - для другої групи платників єдиного податку – не більше 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати. Отже, максимальний місячний розмір єдиного податку у 2023 році для ФОП – платників єдиного податку першої групи становить 268,40 грн, для платників єдиного податку другої групи – 1340,0 гривень. Відповідно до п. п. 293.3 ст. 293 ПКУ відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи встановлюється у розмірі: 1) 3 відсотки доходу – у разі сплати податку на додану вартість згідно з ПКУ; 2) 5 відсотків доходу – у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку. При цьому слід враховувати, що згідно з п. 293.4 ст. 293 ПКУ ставка єдиного податку встановлюється для платників єдиного податку першої – третьої групи (ФОП) у розмірі 15 відсотків: 1) до суми перевищення обсягу доходу, визначеного у підпунктах 1, 2 і 3  п. 291.4 ст. 291 ПКУ; 2) до доходу, отриманого від провадження діяльності, не зазначеної у реєстрі платників єдиного податку, віднесеного до першої або другої групи; 3) до доходу, отриманого при застосуванні іншого способу розрахунків, ніж зазначений у главі 1 розділу XIV ПКУ; 4) до доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування; 5) до доходу, отриманого платниками першої або другої групи від провадження діяльності, яка не передбачена у підпунктах 1 або 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ відповідно.
02 Січня, 2023 р., 09:12
http://Відповідно до підпунктів 165.1.64 та 165.1.65 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи: кошти або вартість майна (послуг), що надаються фізичній особі – волонтеру, з якою укладено договір про провадження волонтерської діяльності, в частині витрат неприбуткової організації, що залучає до своєї діяльності волонтерів, на проведення медичного огляду та вакцинації волонтера, інших лікувально-профілактичних заходів, безпосередньо пов’язаних з наданням волонтерської допомоги такою особою відповідно до Закону України від 19 квітня 2011 року №3236-VI «Про волонтерську діяльність» із змінами та доповненнями (далі – Закон №3236); відшкодування неприбутковою організацією особі – волонтеру, з якою укладено договір про провадження волонтерської діяльності, документально підтверджених витрат, пов’язаних з наданням волонтерської допомоги, у розмірі та відповідно до переліку, що передбачені ст. 11 Закону №3236.
02 Січня, 2023 р., 09:11
http://Форма запиту про отримання витягу з реєстру страхувальників (далі – Запит) визначається Порядком надання інформації з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.07.2017 №651, постановою правління Пенсійного фонду України від 21 липня 2017 року №16-1 (далі – Порядок) (абзац третій п. 2 розд. І Порядку). Згідно з п. 1 розд. ІІ Порядку Запит подається за формою №1-ЗРС (додаток 1 до Порядку) одним із таких способів: особисто платником єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) та/або застрахованою особою чи уповноваженою на це особою до територіального органу Державної податкової служби України (далі – контролюючий орган) за основним місцем обліку платника єдиного внеску або до іншого контролюючого органу; надсилається поштою до контролюючого органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску або до іншого контролюючого органу; в електронній формі засобами електронного зв’язку. Платники єдиного внеску, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, та/або застраховані особи можуть подати Запит засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням законів України «Про електронні довірчі послуги» та «Про електронні документи та електронний документообіг». На вебпорталі ДПС у рубриці Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр форм електронних документів розміщені електронні форми Запиту, які формуються за ідентифікаторами форм: F1303801 (для фізичних осіб), J1303801 (для юридичних осіб).
02 Січня, 2023 р., 09:08
http://Упродовж 2022 року працівники сектору реєстрації користувачів Головного управління ДПС України, що діє у ЦОПі Тернопільської ДПІ, видали 15400 відкритих ключів електронного цифрового підпису. Воєнний стан спонукав жителів нашого краю до активного використання електронних сервісів та обмеженого безпосереднього спілкування. До того ж наявність цифрового підпису відкриває його власнику можливості Електронного кабінету: від подання звітності, заяв – до з’ясування нарахованих та сплачених платежів тощо. Послуга з видачі посилених сертифікатів відкритих ключів електронного цифрового підпису для юридичних осіб, приватних підприємців та громадян є безкоштовною та займає до 10 хвилин часу. Охочі можуть нею скористатися, відвідавши сектор реєстрації користувачів ГУ ДПС в області, що знаходиться за адресою м. Тернопіль, вул. Білецька,1, Центр обслуговування платників Тернопільської ДПІ, кімн. 122. Варто нагадати, що термін дії електронного підпису під час воєнного стану подовжено. Таку постанову ухвалив Уряд на період воєнного стану в Україні. Зазвичай термін дії підпису обмежений – від одного до двох років. Для його подовження деяким користувачам необхідно фізично навідатися до свого надавача, щоб той перевидав ключі електронного підпису. В умовах воєнного стану для багатьох українців зробити це неможливо. Тому Мінцифри спільно з Держспецзв’язку забезпечили безперебійне функціонування системи надання е-послуг. Надавачі електронних довірчих послуг на основі раніше створених ключів самостійно формують користувачам новий електронний підпис. Тож користувачі можуть продовжувати ним користуватися і підписувати документи онлайн. Сектор інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Тернопільській області

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь